— Danmarks billigste a-kasse, 2019
Det funktionsopdelte CV

0 kommentarer

I det funktionsopdelte CV lister du dine erfaringer efter kompetencer og ikke så meget, hvor du har været ansat og hvornår. Fordelen er, at du som nyuddannet måske ikke har så langt et karriereforløb bag dig, og derfor vil det funktionsopdelte CV nok se knap så ’tomt’ ud som det kronologiske CV. Med det funktionsopdelte CV skal du medtage alle de kompetencer, du har fået via uddannelse, studiejob, organisationsarbejde mm.

Du skal sikre dig, at de funktioner, der har relevans for det job, du søger, står øverst. Derfor skal du hele tiden prioritere dine kompetencer og vælge fra/til, så det passer med jobbet – og læseren hurtigt får øjnene op for, at du har relevante erfaringer i forhold til det søgte job. Husk at have nogle gode overskrifter, så det er let at finde rundt i CVet.

Eksempel – funktionsopdelt CV

CV

Bente Larsen

Profil:

Født: 10. Oktober 1980
Adresse: Søndergade 35
By: 5270 Odense N
Telefon: 66 12 34 56
E-mail: [email protected]æne.dk
Civilstand: Samboende

Resumé:

Jeg er uddannet cand.mag. i Medieformidlet Kommunikation og har gennem studieårene beskæftiget mig med mange forskellige facetter af kommunikation – blandt andet medieformidlet kommunikation, kommunikation i organisationer, interpersonel kommunikation etc. Desuden har jeg via mine studiejob fået god erfaring med telemarketing og salg.

Jeg brænder for et job, der stiller krav til både mine faglige og menneskelige kompetencer. Jeg er en udpræget team-player, der trives godt blandt gode kollegaer, hvor vi løfter i flok.

Faglige kompetencer:

Telemarketingopgaver

Udringning til privat- og erhvervskunder

Kundeserviceopkald

Salg

Mersalg til eksisterende kunder

Kundepleje af eksisterende kunder

Sprog

Dansk: Perfekt (Skrift og tale)

Engelsk: Flydende (Skrift og tale)

Fransk: Til husbehov (Skrift og tale)

Tysk: Til husbehov (Skrift og tale)

IT

Microsoft Word: Superbruger

Microsoft Power Point: Superbruger

Microsoft Excel: Bruger

Internet Explorer: Superbruger

Microsoft Outlook: Superbruger

Adobe Photoshop: Bruger

Adobe InDesign: Bruger

Uddannelse:

2005 – 2010 Aalborg Universitet 9220 Aalborg Ø

Cand. Mag. Medieformidlet Kommunikation

2002 – 2003 VUC Odense 5000 Odense

Enkeltfagsstuderende i Engelsk, niveau A

2000 – 2001 Tietgenskolen 5000 Odense

1-årig Højere Handelseksamen

1997 – 2000 Vestfyns Gymnasium 5620 Glamsbjerg

1.-3. g sproglig linie

Arbejdsgivere:

2006 – 2008 Hjælpeorganisation 9000 Aalborg

2007 – 2007 Redaktion A/S 1092 København K

2004 – 2006 Telemarketing A/S 9000 Aalborg

Fritid:

Jeg er udpræget sportsmenneske og holder af alle slags sportslige udfordringer.

Fx har jeg sprunget Bungy Jump i Indonesien, rapellet fra siloer og klatret på mur.

I dag spiller jeg badminton på motionsplan.

Bemærkninger til ovenstående eksempel

1. Overskrift

CV eller Curriculum Vitae.

2. Personlige data

Navn, adresse, mobilnummer, e-mail, civilstand etc.

3. Resumé

Beskriv kort og præcist dine kompetencer, hvad du har beskæftiget dig med, og hvad du brænder for at arbejde med. Det er afgørende, at resuméet er personligt og beskriver lige netop dig som person.

4. Faglige kompetencer

Find f.eks. 4-6 hovedoverskrifter med kompetencer af relevans for det job, du søger – tænk over rækkefølgen og brug tid på at udarbejde relevante underpunkter, der uddyber hver af dine hovedkompetencer. Du kan evt. inddrage erhvervsarbejde, du har haft i studietiden, og relevant erfaring, du har fået i forbindelse med kurser, projektarbejde, specialeskrivning m.v. i din studietid.

5. Sprogkendskab

Her kan du skrive hvilke sprog du behersker, og om du både kan tale, skrive og læse sproget samt på hvilket niveau.

6. IT-kendskab

Her kan du skrive hvilke IT-programmer du har erfaring med og evt. påføre din kendskabsgrad til det pågældende program.

7. Uddannelse

Du skal nævne de uddannelser du har gennemført. Begynd altid med den senest afsluttede. Du kan også vælge at skrive de kurser du har deltaget i, og som har relevans for det job du søger.

8. Ansættelser

Husk at opgive navnene på de virksomheder du har været ansat i. List dem kronologisk og med seneste ansættelse først.

9. Andre relevante oplysninger

Her kan du skrive om andre oplysninger du finder relevant at fortælle en kommende arbejdsgiver om. Det kunne f.eks. være fritidsinteresser eller personlige forhold (fødselsdato, familiære forhold, børn).

Kilde: Karrierevejviseren

Vi vil meget gerne vide hvad du synes?
[Total:0    Gennemsnit:0/5]

Relaterede artikler

Skriv en kommentar